ست کردن, لباس

راهنمای کامل خرید مانتو‌ زنانه و دخترانه + نکات مهم و کاربردی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین انتظار‌هایی که هر انسانی از لباس دارد، زیبایی آن است. زیبایی یک لباس، تاثیر بسیار زیادی در روحیه شما و حتی اطرافیان شما دارد. لباس‌ها علاوه بر زیبایی، بخشی از شخصیت شما نیز هستند و باعث می‌شوند بازتابی از شما به دیگران برسد. به عنوان مثال فردی که همیشه لباس‌های رسمی می‌پوشد نشان‌دهنده تمایل وی به ارائه ظاهری کلاسیک، جدی و متشخص از خود است و بالعکس، کسی که در اکثر مواقع لباس‌های راحت‌تر و به عبارتی کژوال را انتخاب می‌کند، در نظر بسیاری از افراد، تا حدودی شخصیت صمیمی‌تر و به عبارتی غیر‌رسمی‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد (البته که با توجه به فرهنگ و شرایط، همیشه استثناهای زیادی وجود دارد). این موضوع میتواند اهمیت نوشتن این مقاله، یعنی راهنمای کامل خرید مانتو‌ زنانه و دخترانه به همراه نکات مهم و کاربردی آن را مشخص کند، چرا که مانتو‌ها بخش بسیار بزرگی از لباس‌های زنانه هستند.

اصولا مانتو‌ها در انواع گسترده و متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند و به نوعی می‌توان گفت که یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین بخش از کمد لباس‌های هر خانمی را مانتوها تشکیل میدهند. البته که نباید از حضور مواردی مانند کیف، کفش، شلوار، شال و یا روسری غافل شویم که در کنار مانتو نقشی مهم و کاربردی دارند. پس نکته اساسی که در اینجا وجود دارد این است که با استفاده از یک مانتوی مناسب و یک استایل هماهنگ با آن، می‌توانیم خود را برای هر مهمانی و مجلسی آماده کنیم. در این خصوص  پیشنهاد میکنیم خواندن مقاله نحوه ست کردن رنگ لباس‌ها و اصول آن را از دست ندهید.

در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع مانتوها به شما کمک کنیم که برای هر موقعیتی با توجه به نظر و سلیقه تان چه مانتویی می‌تواند مفید ظاهر شود و برای شما بهتر است.

انواع مانتو زنانه و دخترانه به همراه نکات مهم و کاربردی

در این دسته بندی مانتو‌ها به ساده، جلو باز، مجلسی، اسپرت، کلاسیک، ویمسیکال و فلورال تقسیم می‌شوند که به تفکیک به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. مانتو‌ ساده

مانتو‌های ساده حالتی ابتدایی از مانتو‌ها هستند که برای داشتن پوششی ساده، مناسب و قابل استفاده هستند؛ از این مانتو‌ها بیشتر در ادارات و محل‌های کار رسمی و نیمه رسمی استفاده می‌شوند اما برای دخترانی که علاقه به استایل‌های ساده برای استفاده روزمره دارند نیز می‌تواند کاربردی و موثر باشد زیرا این سبک مانتو با انواع کیف‌ها و شلوار‌ها ترکیب می‌شود. مانتو‌های ساده عموما قد بسیار بلند یا کوتاهی ندارند و عموما تا زانو را میپوشانند که باعث می‌شود باز هم به سادگی و در عین حال زیبایی استایلی که میسازید بیفزاید.

در مانتو‌های ساده عموما از جنس پارچه‌های خاص استفاده نمی‌شود تا حالت مجلسی و رسمی به خود نگیرند و راحتی خود را حفظ کنند. این موضوع باعث شده تا علاوه بر راحتی و مزایای مختلف آن، قیمتی مناسب نیز داشته باشند. قیمت مناسب، به همراه راحتی در استفاده، پرکاربرد بودن و همچنین از مد نیفتادن این نوع از مانتو‌ها موجب شده تا در میان بانوان جایگاه ویژه‌ای داشته و همواره جزو پر فروش‌ها باشد.

همانطور که گفتیم مانتو‌ ساده توانایی ترکیب شدن با بسیاری از شلوار‌ها و کیف‌ها را دارد؛ که البته با در نظر گرفتن چارچوب‌ها و قوانین خاص خود می‌توان آنها را بهبود بخشید. معمولا همراه با مانتو‌های ساده شلوار‌های گشاد و یا کوتاه استفاده نمی‌شود بلکه بیشتر شلوار‌های ساده اما نه بسیار جذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انتخاب کیف و کفش همراه با این نوع از مانتو‌ها نیز باید دقت داشت که نباید سمت مدل‌های بسیار شلوغ و یا مجلسی برویم چرا که سادگی و زیبایی خود مانتو را از بین می‌برد و ترکیب استایل شما را بهم می‌زند.

  1. مانتو جلو باز

یکی دیگر از سبک‌های مانتو، مانتو جلو باز است. این نوع از مانتو به دلیل راحتی و زیبایی منحصر به فردی که دارد در بین بانوان بسیار رایج بوده و پر استفاده می‌باشد. همانطور که از اسم آن نیز پیداست این نوع مانتو معمولا بدون دکمه و قزن میباشد و مانند دیگر مانتو‌ها قابل بسته شدن نیست جلوی آن باز بوده  (بدون دکمه و …). باید توجه داشت که استفاده ار مانتو‌های جلو باز می‌توانند در برخی از اماکن مانند اماکن مذهبی خیلی مورد استقبال واقع نشده و نوعی ناهنجاری به حساب بیایند.

مانتو‌های جلو باز در سه نوع ساده، اسپرت و مجلسی در بازار یافت می‌شوند تا بتوان در بسیاری از مکان‌ها از آنان استفاده کرد. علاوه بر انواع مختلف مانتو‌های جلو باز باید اشاره کرد که در انواع بسیار متنوعی از جنس پارچه یافت می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا شما بتوانید از آنان در تمام فصول استفاده کنید و احساس راحتی داشته باشید.

ست کردن مانتو‌های جلوباز دارای قوائدی است که در صورت رعایت نکردن، آنان را بسیار زشت جلوه می‌دهد. در مانتو‌های جلو باز باید از رنگ‌های شاد و متنوع زیادی استفاده کرد چرا که در زیبایی آنان بسیار تاثیر دارد؛ حتما دقت داشته باشید که حداکثر سه رنگ در ترکیب و ست شما حضور داشته باشند؛ به عنوان مثال ترکیب آبی روشن با سفید و یا ترکیب سفید، مشکی به همراه رنگی تیره مانند قرمز تیره می‌تواند جزو رنگ‌های مناسب برای این استایل باشند. در مانتو‌های جلو باز علاوه بر شلوار و کیف و کفش باید در انتخاب لباس زیر مانتو نیز توجه زیادی کرد.

  1. مانتو‌ مجلسی

مسلما مانتو‌ مجلسی برای استفاده در هر مکان و موقعیتی مناسب نیست و باید با توجه به شرایط خاص خود استفاده شود. مانتو‌های مجلسی برای امور عادی و روزمره انتخاب خوبی نیستند و در تضاد با مانتو‌های ساده قرار دارند. اندازه و سایز آنان باید بسیار دقیق و هماهنگ با اندام شما باشد زیرا اندازه آنان و آن نحوی که در تن می‌ایستند بسیار در ظاهر شما موثر است. همیشه مانتو‌های مجلسی را با جدید‌ترین مد روز طراحی می‌کنند. مانتو‌های مجلسی علاوه بر تنوع و تعداد بسیار زیاد شان در بازار دارای قیمت‌های نسبت بالایی نیز هستند که موجب می‌شود تهیه آنان کمی سخت‌تر است دیگر مانتو‌ها باشد؛ به همین منظور حتما در خرید و تهیه مانتو‌های مجلسی دقت کافی داشته باشید.

مانتو‌های مجلسی عموما دارای طرح‌های بسیاری بر روی خود هستند که باعث می‌شود از دیگر مانتو‌ها متمایز شوند و حالت رسمی و مجلسی به خود بگیرند. عموما بر روی مانتو‌های مجلسی طرح‌های هندسی و یا طرح گل قرار داده می‌شود. البته تنها دسته ای از آنان به این نحو طراحی شده اند و مدل‌های بسیار گسترده ای از آنان موجود است. مانتو‌های مجلسی قد نسبتا بلند تری نسبت به بقیه مانتو‌ها دارند و بعضا تا روی زانو نیز می‌آیند.

در زمان ست و ترکیب مانتو‌های مجلسی نباید شلواری طرح دار و یا مدل دار انتخاب کرد تا توجه را از اصل مانتو برندارد بلکه باید با شلوار‌های ساده استفاده شود و بیشتر توجه به سمت خود مانتو بیاید. در کنار مانتو‌های مجلسی عموما از کیف و کفش‌های مجلسی نیز استفاده می‌شود تا در نهایت استایلی رسمی به ما بدهد.

  1. مانتو‌ اسپرت

از دیگر سبک‌های مانتو زنانه و دخترانه می‌توان به مانتو‌ اسپرت اشاره کرد. این نوع از مانتو‌ها دارای راحتی و تا حدودی سادگی زیادی هستند اما با مانتو‌های ساده تفاوت دارند. مهم‌ترین خصوصیت این استایل و مانتو انعطاف پذیری اش است. مانتو‌های اسپرت بر خلاف مانتو‌های مجلسی ارتفاع کمتری دارند و همین باعث راحتی بیش از پیش آنان شده است. این سبک از مانتو بیشتر برای سنین نوجوان و جوان استفاده می‌شود اما مانعی برای پوشیدن شان در سنین بالا‌تر وجود ندارد و کاملا موضوعی انتخابی و آزادانه به دست شما است.

مانتو‌های اسپرت از لحاظ کاربرد بسیار گسترده‌تر از مانتو‌های ساده هستند چرا که با وجود راحتی و سادگی آنان با کمک طرز دوخت، طرحی بسیار زیبا ایجاد می‌کنند. از این مانتو می‌توان علاوه بر موقعیت‌های عادی در اماکن تا حدی رسمی نیز استفاده کرد؛ به عنوان مثال این مانتو می‌تواند یکی از استایل‌های مناسب اما زیبای دانشگاهی باشد. دقت داشته باشید که استفاده از مانتو‌های اسپرت در مجالس و مهمانی‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و بهتر است از مانتو‌های مجلسی استفاده شود و یا در صورت نبود مانتوی مجلسی از مانتوی ساده استفاده نمایید. یکی از روش‌هایی که مانتو‌های اسپرت را زیبا‌تر می‌کند استفاده از جیب‌های ساده است.

در استفاده از مانتو‌های اسپرت بر خلاف مانتو‌های مجلسی باید توجه به نوع و شکل شلواری که همراه با آن می‌پوشید داشته باشید. معمولا همراه این مانتو‌ها شلوار‌های جذب استفاده می‌شود، از ترکیب‌های بسیار جالب آن می‌توان به ترکیب با شلوار جین اشاره کرد. در کنار مانتو‌های اسپرت نباید کیف‌های مجلسی و رسمی انتخاب کرد تا ترکیب ایجاد شده تضاد نداشته باشد.

  1. مانتو‌ کلاسیک

در بالا‌تر با مانتو‌های مجلسی آشنا شدید، مانتو‌های کلاسیک نیز تا حدودی مانند مانتو‌های مجلسی هستند اما تفاوت‌های چشم گیری میان آنان است که باید در هنگام انتخاب به آنها توجه کرد. از شباهت‌های آنان می‌توان به مکان مورد استفاده آنان اشاره کرد، هر دو در موقعیت‌های رسمی قابل استفاده هستند. از دیگر شباهت‌ها می‌توان رنگ‌های آنان که محدود‌تر از دیگر مانتو‌ها هستند را ذکر کرد و یا می‌توان به ارتفاع بلند آنان اشاره کرد.

مانتو‌های کلاسیک با وجود شباهت‌های بسیاری که با مانتو‌های مجلسی دارند تفاوت‌های قابل توجهی نیز دارند. به عنوان مثال مانتو‌های کلاسیک عموما دارای یقه‌های متفاوتی هستند حتی بعضی از آنان کمربند نیز دارند. با وجود اینکه ارتفاع مانتو‌های کلاسیک شباهت زیادی به مانتو‌های مجلسی دارند اما ارتفاع شان بیشتر از مانتو‌های مجلسی بوده، به نحوی که تا زیر زانو امتداد دارند.

انتخاب شلوار در کنار مانتو‌های کلاسیک نقش بسیاری ندارد چرا که ارتفاع بلند آنان شلوار را می‌پوشاند به همین دلیل بیشتر ست‌ها و ترکیب‌هایی که می‌توان با این نوع از مانتو تشکیل داد به همراه کیف و کفش ایجاد می‌شود. عموما در مانتو‌های کلاسیک رنگ‌های زیادی استفاده نمی‌شود؛ اکثر رنگ‌های موجود در میان طیف سیاه و سفید و یا کرم هستند.

  1. مانتو‌ ویمسیکال

مانتو‌ ویمسیکال نوع دیگری از مانتو‌های شاد زنانه و دخترانه هستند که می‌توان گفت ترکیبی از چند مانتو دیگر اند تا به اینجا رسیدند؛ برخی از آنان طرح‌های گلدار دارند و برخی دیگر جلو باز هستند، ارتفاع تقریبا بلندی دارند و در اکثر اماکن قابل استفاده هستند زیرا با وجود اینکه مجلسی اند به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های شان به نوعی در موقعیت‌های غیر مجلسی نیز کاربرد دارند. مانتو‌های ویمسیکال بر خلاف مانتو‌های کلاسیک یقه ای ندارند که کمی از رسمی بودن شان می‌کاهد.

همانطور که بالا‌تر اشاره کردیم مانتو‌های ویمسیکال دارای رنگ‌های بسیار متنوعی هستند که باعث جذابیت آنان شده است؛ از رنگ‌های موجود در این مانتو‌ها می‌توان سبز، قرمز، نارنجی، آبی و… را نام برد. به دلیل این تنوع رنگی و جنس تقریبا نازک مانتو‌های ویمسیکال بهتر است در فصول بهار و تابستان مورد استفاده قرار گیرند. در موقع ترکیب مانتو‌های ویمسیکال با دیگر لباس‌ها باید در انتخاب رنگ بسیار توجه کرد زیرا تنوع رنگی بسیار بالای این نوع از مانتو‌ها باعث شده تنها با رنگ‌های هماهنگ با آن بتوان ترکیبی زیبا ایجاد کرد.

  1. مانتو‌ فلورال

مانتو‌ فلورال نوعی از مانتو‌های مجلسی هستند که با طرح‌های الهام گرفته شده از طبیعت و ارتفاع بیشتر شان تا حدودی از مانتو‌های مجلسی متمایز شده اند. عموم طرح‌هایی که بر روی مانتو‌های فلورال قرار دارد به صورت گل بوده و می‌توان گفت طرح‌های گل گلی دارند. مانتو‌های فلورال رنگ‌های شادابی دارند و بیشتر برای مجالس و مهمانی‌ها انتخابی درست هستند. این دسته از مانتو‌ها یقه ندارند و ارتفاع شان نیز تقریبا تا زیر زانو می‌باشد.

کلام آخر

با وجود اینکه انواع مختلفی از مانتو در سراسر بازار موجود می‌باشد و ما سعی کردیم آنها را به شما معرفی کنیم اما باید این موضوع را در نظر داشت که در نهایت انتخاب و سلیقه شما است که منجر به خرید می‌شود و استایل شما را می‌سازد. به همین دلیل حتما در انتخاب خود دقت داشته باشید و سلیقه شخصی خود را با رعایت اصول، در آن وارد و  اجرا کنید تا استایل خاص و متناسب خود را خلق کنید. امیدواریم که در مقاله راهنمای کامل خرید مانتو‌ زنانه و دخترانه + نکات مهم و کاربردی، توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا بهتر از همیشه برای مراسم‌ها، مهمانی‌ها و یا استفاده روزمره خود مانتویی زیبا انتخاب کنید و استایلی به یاد ماندنی از خود بجا بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید